Saturday, May 22, 2010

~JoM KeNali SiaPa WaNita ~

Seorang LELAKI yg bakal menjadi SUAMI patut mengetahui kejadian tubuh WANITA dan SIFAT-SIFAT mereka. Kejadian wanita itu tidak sama dengan kejadian lelaki..
1. Susunan badan wanita hampir sama dengan susunan badan kanak-kanak, menyebabkan wanita itu berperasaan yg keras, mudah terpengaruh oleh peristiwa suka duka, khuatir dan lainnya. Kenangan akan mempengaruhi emosinya agak lama. Emosi yg lebih kuat pada wanita adalah sifat yg sesuai untuk mendidik anak-anak.

2. Kepala wanita dewasa lebih kecil daripada lelaki. ini tanda bahawa akal wanita kurang dari akal lelaki. Pada lelaki itu banyak kecerdikan dan kecerdasan, pada wanita lebih banyak kekusutan dan kekacauan. Perasaan wanita jauh lebih lemah.

3. Kulit daging wanita umumnya halus dan lunak, dagingnya lemah, hujungnya daging lembut, penghujung urat juga lebih lembut. Hubungan urat dengan daging adalah amat lemah serta tipis seratan dagingnya.

4. Tulang wanita terutamanya tulang dada dan punggung adalah berlainan dari lelaki. Kejadian tulang itu agak menyulitkan wanita berjalan, mengakibatkan wanita berjalan dengan cara atau lenggok tertentu..

5. Anggota tubuh wanita mengandungi banyak halia. Di dalam halia terkandung banyak lemak. Maka pada tubuh wanita di dapati banyak mengandungi lemak dan lebih subur..

6. Saluran darah serta urat saraf wanita lebih kecil dan sempit. Ini menyebabkan kumpulan urat saraf wanita lebih mudah dari segi kejadiannya dan lebih subur.

7. Rambut wanita lebih subur dan ini menyebabkan rambut boleh tumbuh dengan panjang dan lebat, sebagai pasangan kepada akalnya yg pendek.

8. Wanita mempunyai sifat yg suka 'menunjuk-nunjuk' akan rupa parasnya dan bentuk badannya. Suka dipuji akan kecantikannya dan suka menghiaskan dirinya untuk mendapat pujian. Maka wanita yg soleh adalah lebih baik di pilih menjadi bakal isteri agar sifat-sifat ini hanya ditonjolkan kepada suaminya sahaja.

9. Wanita akan melakukan apa saja kerana perasaan sayangnya kepada suaminya dan anaknya. Perasaan ini biasannya perlu di nasihati oleh suaminya kerana akan cenderung bagi isteri itu terlalu manjakan anak, atau mengambil berat tentang hal ehwal suami yg membuatkan suami berasa kurang senang. Namun itu di lakukan atas perasaan sayang.

p/s ~ unik kan sebenarnya PEREMPUAN ni..aku BERSYUKUR aku dilahirkan sebagai PEREMPUAN..



33 meletops dah komen! :

fiD said...

ahhh la kak, betul la tu sume, baru prsan, hoho

rizputra7 said...

aku tgk sama jer kepala orang2 perempuan ngan laki...aku bersyukur jadi lelaki hehehe

zan-xray said...

Syukur sara jadi perempuan..kalau tak asik kena tampo je dengan sara ni :-) dusyummmm.

~AkukahMilikmu~ said...

Fid ~ nampak sgt ayat paling tk ikhlas..hampeh.

~AkukahMilikmu~ said...

RizPutra ~ lain la..klu sama tu bukan pompuan maknanya..

~AkukahMilikmu~ said...

Zan X-Ray ~ kira ok la kena tampar dari kena sepak..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

ooo.....tp ramai lelaki yg xtaw guna kecerdikan yg dkurniakan kt tmpt yg btol....

rafiqa said...

setuju lah :)
suara perempuan lebih merdu ada? hehe

Syeeda Sobbihi said...

saya jugak syukur jadi wanita!

~AkukahMilikmu~ said...

XtionKamen ~ tau tkper..bukan tk taw tpi saja wat tk taw..

~AkukahMilikmu~ said...

Rafiqa ~ suara pompuan mmg sentiasa merdu..

~AkukahMilikmu~ said...

Syeeda ~ yup syukur itu nikmat..

meo188 said...

yup... bersyukur apa yang ada... :D

IxoR@ said...

benarkah.... atau kebetulan ni...

:D

Mr Rulez said...

suka sgt2 nO4 tuu..ttarik tuk tau ngn lebih lanjut..hehe

tp bab jalan ngn lenggok 2 laki pun ader gak tau..adakah laki 2 mempunyai tulang seperti wanita..huhu

~AkukahMilikmu~ said...

Meo ~ syukur jgn tk syukur k.

~AkukahMilikmu~ said...

Ixora ~ sis, dh pasti benar belaka..bukan kebetulan..

~AkukahMilikmu~ said...

Mr.Rulez ~ rasanya tulang laki lebih besar dari pompuan..even kurus laki tu, tulang dia ttp tk sama mcm pompuan..

Anonymous said...

It's that true?

~AkukahMilikmu~ said...

Anony ~ 100% true.

Maimunah said...

sarah..akak pun syukur sangat dilahirkan sebagai seorang wanita!bangga!

~AkukahMilikmu~ said...

Maimunah ~ akak, sara pun mcm tu bangga dilahirkan sbg wanita.

jejaka anggun said...

kire pompuan nih banyak kekurangan la kalo nak compare ngan lelaki kan?
sian...

zella y said...

syukur...syukur...
byk kelebihan perempuan ni heheheh

~AkukahMilikmu~ said...

Jejaka Anggun ~ ???????

~AkukahMilikmu~ said...

Jejaka Anggun ~ ???????

~AkukahMilikmu~ said...

Zella ~ kelebihan pompuan mmg byk.tk terkira.

Cik Dara said...

hye sara.cik dara dtg jenguk u ni.org perempuan ni diberi kelebihan teramat byk dari kaum lelaki..

~AkukahMilikmu~ said...

Cik Dara ~ hola cik dara..setuju sgt..

Anonymous said...

:)

~AkukahMilikmu~ said...

Anony ~:))))

aril said...

ppuan ada kelemahan...lelaki ada kelemaha...ppuan ada kelebihan...lelaki ada kelebiham...:-)

~AkukahMilikmu~ said...

Aril ~ yer betul tu..tk dinafikan

Post a Comment

okies!!tulis je apa nak ditulis kat bawah nie!!

Be My Followers

Chat With Me

 
;