Saturday, March 27, 2010

❤ANAK MAMAK MENANTU MAMI❤

ANAK MAMAK MENANTU MAMI..oopss aku bukan nak komen pasal cita ANAK MAMI tpi aku tertarik pada 1 interview pasal ANAK MAMI..dalam interview tu ada sorang reporter nie tanya kat orang awam, apa pandangan diorang kat ANAK MAMI nie..ramai la yang kata ANAK MAMI nie sweet, baik, pandai masak lauk KANDAR apa sume tpi ada la 1 mamat berlagak cipan konon dia hensem ar kata,

"saya tak suka anak mami sebab dia GELAP dan GILA EMAS"

wah!!wah!!wah!!ini mendatangkan marah nie..banyak Anak Mami skrang tak "pure"..Anak Mami "pure" tak dress up mcm Anak Mami skrang..Anak Mami bandar tak sama mcm Anak Mami luar bandar..jauh beza..Anak Mami bukan semua la Gelap dan bukanlah Gila Emas..lebih baik dia gila Emas dari dia gila "Handbag Gucci, Louis Vuitton @Lamborghini"..tak ke mampus..

Anak Mami bandar mak bapak dah tak kontrol..even nk pakai "Bra" saja gi Mall pun tkder hal punya..orait jer..tpi Anak Mami luar bandar jgn harap boleh wat mcm tu..Aku dah berkecimpung dengan dunia Anak Mami luar bandar ni sampai orang pun panggil aku Anak Mami, mula2 aku pelik, aku terasa mcm aku anak angkat dlm family..lama2 aku pikir maybe sebab aku bercampur dengan keluarga Mami dari kecik so aku terbawak2 "feel" Anak Mami..

Anak Mami ni bukan gila emas tpi emas nie 1st choice Mami..takat Emas Putih jual tkder harga, taknak punya..tpi bukanlah emas yang berkilo-kilo karat dia, even sikit jer kilo, as long dia emas, Mami tkder hal punya..Mami bukan mcm 'Azean Irdawatie @ Kartina Azizi' pakai gelang sampai ke "Bahu"dalam cita ANAK MAMI KEMBALI, MAMI JARUM ker apa..takder ar..sama jer mcm Mak bukan Mami.pakai 1-2 gelang jer..

Paling best bila dengar cara diorang dialect satu sama lain..Mami, Nana, Sama, Pema@Prema, Ata, Mamu, Caca, Chamma..tkder nya nak panggil makcik,pakcik..tgk cita Anak Mami pun tkder nya diorang panggil mcm nie..tu la bestnya bila bercampur ngan Anak Mami..sume 'words' dpt dgr..Ada pulak certain org takut sebab Mami cerewet..hakikatnya Mami tk cerewet pun..dia pun mcm Mak bukan Mami, nak yg terbaik untuk anak dara dia..

So jgn la takut nak kenal Anak Mami ni..diorang nie baik2..cakap pun mana pandai nak maki-maki@carut ker apa..tpi klu diorang marah, tu dia keluaq abih loghat Mami..paham ngan tak paham jer..loghat depa sama ja dengan loghat utara lain cuma sebutan jer nampak unik skit..aku sendiri even 'pure' utara pun masih tak paham certain words utara..Abah Perlis, Mak Perak, Anak Kedah..last sorang slang Perlis, sorang slang Perak.."blur" tengah2 tu Aku la..


p/s ~ sapa suka ANAK MAMI, put ur hands up!!!




24 meletops dah komen! :

eMiNz said...

saya xde kawan anak mami, tp ramai kate muka saya macam anak mami..huhu =P

hans said...

poyo la mamat tu
gua jumpa dia gua potong lidah dia
gila garang aku
hahaha

jejaka anggun said...

saya suke mamee perisa BBQ.

zella y said...

dolu2 time kolej,ade kwn anak mami...comel je... ;)

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

poyo ar mamat tuh..cakap xmikir perasaan org.,.yang die tu..putih melepak sangat ke? die ade wet yang banyak untuk minang anak org ke? keje die bagus ke? haishh..ikot sedap mulut je...rase nak cili-cili je mulut die tu lah..

MaizaC'Joe said...

Salam dear..

ehmm.. ada la.. tika training d india dulu.. ada ank mami wlu xla nmpak over sngt suka brg hias diri tue.. tp mayb dah trbiasa.. mst ada jg beli gelang2 kaca.. cantik jg.. xsmstinya brg kemas ja.. yg bkn ank mami pun minat gak.. ehh.. sapa xsuka emas kan.. poyo tue mamat tue.. hensem cm SRK ka dia.. xminat ler SRK.. haha!!

p/s 4information.. blog maiza da prob ckit.. now, di privatekn dulu.. spt meronta2 nk di tukarkn yg baru.. he.. InsyaAllah mayb akn create yg baru nti..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Eminz ~ sama ar kita tpi sy ada kawan anak mami..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Hans ~ wah garangnya..potong lidah jer ker?butakan mata dia skali..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Jejaka Anggun ~ sy suka mamee perisa tomyam..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Zella ~ betul tu..anak mami comel tau..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Cik Aida ~ tk la hensem pun..mcm budak2 berhingus..awek lama dia anak mami kot..pasal tu dia kata mcm tu..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Maiza ~ tk hensem pun..kerek jer lebih..klu jumpa rasa nk tenyeh cabai kat mulut..

orait dah create nanti inform sara ek..

chokio_nia said...

uish..ade gak gtu eh..ingat anak mami hot2 blake..=)

Minho said...

owh..
cmtu ceritanya ye.

tapi kenapakah sara je jd 'blur' kt tgh2 tu?

hahaha.

admin said...

So..sweet guna slang apa skrg sebab campur perlis dan perak...keluar anak kedah...hehe

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

kenapa anak mami sering dikaitkan dengan barang kemas ha.. mak moon pun barang kemas dia tak hengat... rimass

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Chokio ~ Ain..ada gak anak mami tk dibenarkan hot2..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Hanis ~ tu la pasal..blur pasal tk pernah dgr pun words2 yg slalu dikeluarkan..so blur la..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Admin ~ of coz pure Kedah..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Bulan Yang Menggantung Di Langit Osaka ~ pasal emas akan bawa pulangan paling lumayan..tk mcm emas putih..mak2 nie mmg peminat brg kemas..

jejaka anggun said...

anak mami suke makan mamee perisa apa?

lagi satu, yg kat chow kit tuh anak mami gak kan? mak ayam kat situ nama dia mummy chong.

hahahahahahahaha!!!!!!

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Jejaka Anggun ~ selalu ker gi situ smpi kenal mummy chong..dasat tu..tkper paham..laki kan..

Alang Dlaut said...

aku suka kat anak mami..tapi macamna nak dptkan?

Anonymous said...

Me Put Hands Up!! :-D

Post a Comment

okies!!tulis je apa nak ditulis kat bawah nie!!

Be My Followers

Chat With Me

 
;