Thursday, December 10, 2009

~APAKAH AKU DAPAT 3G~


Semalam aku tgk la handphone aku..alih2 kuar lambang 3G? pelik bin hairan @ hairan bin pelik aku tengok..apakah kawasan aku sudah membangun tanpa aku sedari?tak jugak..mcm tu jugak..alkisahnya tempat aku nie memang tkder pun 3G..baik Celcom Broadband & Maxis Broadband..apatah lagi Digi Broadband & Wimax..yang boleh dipercayai pun cuma Streamyx Broadband..nasib la aku beronline di rumah..jadi aku tak kalut sgt ngan Portable Broadband nie..cuma amik port jer pasal taknak ketinggalan zaman..

aku pernah cuba Celcom Broadband kat umah, Ya Allah, lembap nak mampus Celcom nie..nak tggu loading page aku rasa aku boleh masak nasi & masak nasi..hehe..tak berbaloi & Murah..tapi pasal nak uji aku hadapi juga..pastu aku try pulak Maxis Broadband tanpa 3G guna prepaid.means masih dalam GPRS .mak ai..cekik darah tul..habis licin kredit aku dia telan..tak tinggal sikit untuk simpanan aku..tapi berbaloi & Mahal pasal laju tahap cipan..yang ni aku tak payah masak nasi..

so untuk puaskan ati aku check website Maxis..tgk tkder pun kawasan aku termasuk dalam 3G..tak puas ati lagi aku Email dorang..esoknya a.k.a pagi tadi, dorang kol aku bgtau yang kawasan aku untuk 3G tkder lagi..yang ada GPRS..EDGE pun not bad..tapi aku bengong masa tu pasal dorang kol time aku tgh mamai baru bgn..aku tak sempat bagitau napa handphone aku kuar 3G?so sapa rugi?(aku pikirlah sendiri)..aku pun pelik mcm mana nie, apakah aku yang terlebih update @ Maxis yang tk update?konpius aku..tapi untuk GPRS kat tempat aku laju tahap cipan pasal menara Maxis dalam kawasan aku..dekat jer..klu tak bahaya dah lama aku panjat menara tu..

aku tanya adik laki aku dia kata kawan dia pun hp ada kuar 3G..dia wat video call boleh..hurmm..aku nak tunggu hal nie selanjutnya..pasal baru 2 ari..mana tau kot Maxis tgh uji n belum update hal nie..klu sah pas nie ada Maxis 3G, baguslah..aku nak tgk pulak Celcom 3G (konon Jalur Lebar no.1) and Wimax yang pakai menara sendiri ni..klu okay sah2 aku pun POTONG!!bila nak ada??tunggu jer..

p/s: aku disini akan melaporkan berita terkini untuk penduduk kawasan perumahan aku..
Peace No War!!




6 meletops dah komen! :

Anonymous said...

ko dok celah ceruk hutan mne ni?
siannyer
t aku pasang pencawang maxis kat sane
wahahahaa~

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

halo ayu...aku bukan dok ceruk hutan mana pun..tkpayah susah payah nk pasang cawang maxis pasal mmg dh sediakala ada..dekat jer..yg tkder cuma 3g..bukan salah tempat aku tapi salah Maxis, n Celcom pasal lembap bagi kemudahan..orang dh kalut 4G dia baru nak kasi 3G...haha

chokio_nia said...

hahaha..ain tatau sgt istilah ne sume smpi la ain pakai bb phone..then tau la..sabar ye akak..nati kte potong same2..eh2..potong ape??pulut kunibg mungkin..=)

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Ain..bb phone tu apa?akak pulak tak tau..potong line intenet..kira wireless jer all the time..skang klu pakai streamyx telekom kan pakai line phone..line tu la nak di POTONG..hehe..

.::Cik Dara@Encik Teruna::. said...

Sara..Cik Dara penah pakai Celcom..mmg lembap gila..hampeh..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Cik Dara..memang pun..yer2 jer kata Jalur Lebar No.1..tpi tk mcm no.1 pun...

Post a Comment

okies!!tulis je apa nak ditulis kat bawah nie!!

Be My Followers

Chat With Me

 
;