Tuesday, November 10, 2009

LONELY..I'M LONELY..


Aku rasa sunyi sangat malam nie..entah kenapa..mungkin sebab aku demam sama..sume jadi serba tak kena..nk tgk blog pun rasa moody..kawan2 aku yang terdekat sume dah kawin..yang terbaru kawan aku nak kawin bln 12 nie..cepat masa berlalu tapi aku masih mcm ni..hati aku masih lagi tak terisi..kadang aku rasa nk tutup pintu hati aku tapi kadang aku rasa sunyi sangat2..kekadang aku rasa upset n menyesal bila fikirkan aku salah cari pasangan..orang yang aku sangkakan 5 tahun aku kenal boleh aku wat suami tapi hampeh sebab 1 sikap pun tak boleh pakai..wat masa nie yang aku nampak la..

Bila difikirkan balik kenapa aku jumpa dengan si mamat nie yang teramat la panas baran, ego tggi nak mampus..mcm bagus..masa mula kenal atas kawan..skang aku dah bosan dengan match maker nie..mula2 ok la..time tu aku masih study..lama2 jumpa pulak ngan family..aku jadi orang yang cukup disayangi mak n ayah dia..tapi aku yang tak dapat tahan ngan perangai anak dia..nak kata teruk tu yer jugak..tapi aku percaya dia boleh berubah..atas rasa percaya la aku tertipu..owh!!!tipah tertipu!!

Masa senang aku la dia panggil sayang bila susah aku ditinggal melayang..silap aku juga apsal aku tak pasang 'spare part ' awal2..konon setia time tu pulak aku jangka dia jodoh aku..rupanya tak.sume hal dah bincang..soal kawin pun dah..cuma 8 hal jer yang wat aku was2 untuk bersuamikan dia..1 panas baran..2 ego tak kena gaya..3 takder tolak ansur..mampus la klu aku jer kena tolak ansur....4 takleh nk memahami aku..asik nk aku jer memahami dia..5 belum apa2,jadi bini pun belum dah kawal aku mcm2..dia tak tau ker aku nie bukan jenis suka dikawal tk kena gaya..kawal skit2 ok la..nie melampau sgt sampai aku beli magazine pun marah..WHAT THE HELL???..bukan guna duit dia pun.. 6 bila susah dtg cari aku..masa aku kat hostel dtg cri aku..bila senang mak ai..wat bodoh jer..cmner nk wat laki..7 jenis suka angkat tangan jugak nie..baling barang tkyah kata la.. 8 yang aku reject trus jadi pakwe n calon suami coz suka mencarut!!!ingat aku jer dia suka carut..rupanya ngan mak ayah dia pun dia carut bila dia hot..klu dah mak ayah pun kena apatah lagi aku..

Bukan aku tak nampak masa awal kenal tapi tu la..aku buta sbb cinta time tu..dia pulak 27 time tu..skang dah 31 thn..tkder pa perubahan aku tgk..mak dia pun selalu minta aku nasihatkan dia..mula2 yer ar nk dgr..lama2 hampeh!!tknk dgr sudah..aku blah jer..ingat aku heran..bila senang dia lupa aku kat 1 year..sepi tanpa berita..padahal dekat jer..kedah jugak..20 minit jer ..aku apa lagi..aku bgtau.."kita bawak haluan masing-masing la.." dan aku pun mulakan hidup baru.lega sbb aku tak rasa kehilangan pun..yang aku rasa cuma penyesalan..yang paling aku nyampah dia tak paham bahasa..aku kata tkyah kacau lagi la dia kacau..nk tggu aku cakap tamil kot baru paham..

p/s..aku mkn bihun jap..lapar..


Berbalik pada cita aku sunyi tadi..aku dah 26..lagi 1 bulan lebih aku masuk 27...tapi aku masih single..aku cuba bukak pintu ati aku pada orang lain tapi tak menjadi..entah kenapa ati aku tertutup rapat wat masa ni pada cinta..terkunci..aku tak tau bila dia akan terbuka semula pada cinta..bukan tak der yang ajak aku kawin tapi hati aku yang taknak terima lagi..mungkin belum sampai masanya..takper aku tabah menunggu apa yang Allah s.w.t tetapkan untukku..

p/s: pada kekawan blogger..doakan la semoga aku berjaya jumpa insan yang boleh buka pintu hatiku kembali..jika ada jodoh aku berkahwin, akan ku jemput korang sume dtg kenduri sambil bentang kapet merah ala VVIP..jgn tak datang sudah...

(amende la aku merepek masa demam nie..Adooyyaaiiiiiiiii!!!mengong tul)





26 meletops dah komen! :

PAP said...

jangan kalut pasal kawin.
dah jumpa jodoh.
dah sampai seru.
insyaALLAH kenduri kendara lah kamu nanti.
saat itu aku doakan kamu bahagia.
aku pun mahu bahagia juga seperti kamu.

Anonymous said...

takmo cedey2~~
bak sini tarikh lahir ko n dia aku telek kan..
hahahaa~~
nak tau lebey lanjut sila YM aku
ayu_deadwish

Unknown said...

Lor..dh nk msuk 27 ye..kena pgl kak sara ni..hehe..igtkan muda drp sy..kuang3..suwi2

xpe kak,jgn risau bab jodoh..sy pn single lg..dh sampai seru,insyaallah..

jgn lupa jemput sy ye nanti!hehe

ceksumolek's said...

huhu~ sabar yer.. situasi kite lbey kurang sama.. cuma sumi ngan ex dulu break sbb org ke3.. (sakit sis mkn masa nk pulih) lpas dia, smpai skrg sumi single.. sumi nih bukan xde org yg nak.. tapi sumi susah nk terima..

bila laki mula dekat..mula nk bg ayat.. mula nk meluahkan rasa hati depa.. automatik sumi sndri akn jauhkan diri.. fobia kot..

smoga sis jmpa yang terbaik utk sis yer.. ^_^

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Thanks PAP..semoga kamu pun bahagia yer hendaknya..jgn lupa jemput saya disni..jauh @ dekat insyaAllah sy dtg punya..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

AyuDeadWish..pandai tilik2 guna tarikh lahir erk..hehe..dia tk der dlm hati dah..dah setahun lebih berlalu..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Fatin..tk muda dah..dh patut jadi mak budak dah masa ne..ingat muda dari fatin erk...tkper2...Amin....

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Sumi..mcm tu la situasi kak skang..bukan tkder yang ajak kawin tapi kak pun jadi takut..rasa fobia..mcm Sumi gak automatik jauhkan diri..mls nk dekat..mungkin tak sampai masa lagi nk jumpa yg sesuai..

Semoga Sumi pun jumpa jodoh yang terbaik untuk diri Sumi..

Lady E said...

Salam..Sara..Demam ke??Kalo Demam tu
jgn lupa mkn UBAT!Sara..mmg la nk cari
psngn yg betul2 menepati ciri2 lelaki
idaman terutama nak cari suami yg soleh
& mithali..(chehwah..)amatlah lah sukar..
Sara..dlm hal nie kn,Sis hrp sngt Sara
jgn give-up..Kalo Sara cpt give-up alamat
x merasa lah Sis nnt Nasi Minyak Sara.. ;)
Kalo boleh kenal2 betul2 dulu dgn calon suami
tu sblm mendirikan Masjid..Sis do'akan Sara
bertemu cinta sejati..InsyaAllah..Sorii..guruh,
kilat nie..takotnye!!Nk off9 dulu..T.Care!

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Salam Sis..demam dah ok dah..betul sis nk cari sukar sgt..bukan la sara memilih ker apa..tapi skang nie dia tertutup pada cinta..insyaAllah nanti ada la yang sara jumpa..insyaAllah sara tak give up..ujan ker?kedah pun ujan sis..ptg jer lebat..mlm tak pulak..jgn banjir dh la..

sis nak Nasi Minyak ok jer..sara hampar kapet merah untuk kak ieda..ok...take care tu..

Yuki Yusuf said...

eh ayu..siap promote lg kau ek..hahahaha
bagus2

kamon k..kite suke kau..sbb at least kau kuat utk stay away drpd hidup die..good job.

jangan pk sangat soal mcm ni k..sampai jodoh sampai waktu..insyaAllah. Tuhan da tetapkan manusia tu ada pasangannya masing2..

nak kau tenang jer selalu

**sori lambat dtg terjah kat sini..bz..akan selalu jengah kau k**

be good
be strong
take care
tanak la sedih2

buang sedih

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Koyuki..thanks yer for ur advice..appreciate that..insyaAllah moga aku lebih kuat dan tabah..

Selalu la jengah blog nie k..thank u so much k..i will be strong and will be good..

DilOt said...

thanks follow blog dilot aritu...

25 eh? kite sebaye...tula skang ni sane sini dpt kad kawen...mm...umur 25 ni mmg rmi yg berlumbe2....

takpela..jodoh tu mmg ada...sentiasa berdoa pd DIA..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Dilot..nop dear..not 25 but 26..
takper..tak sampai lagi jodoh tu..insyaAllah..

DilOt said...

hehe yeke...sbb tgk dkt my profile tulis 25...sorry my dear..tersilap teka...=)

Cik Sopi said...
This comment has been removed by the author.
Cik Sopi said...

mmg patut pun clash ngn laki mcm tu...ish..byk negatif dari positif prangainya... ada hkmah sume tu ..jgn sedih2 ok..

doa slalu moga kita jumpa jdoh yg terbaik utk. kita.. all da best! Sy doakn awk bahagia.. ~~ =)

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

its ok Dilot..Dilot nk anggap 25 pun tkper..nampak muda skit..tkla tua sangat..hehe..

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Zahra_Safia..terima kasih atas wishes u..i hargai sangat..thanks byk2 yer..all da best tu u too..Saya pun doakan Zahra bahagia..

Lady E said...

Wuiii..carpet merah uuuu..Tp I nk carpet
pelangi,ade!?Hehe..Nnt kalo dh jumpe Mr Right
share la love story tu kt cnie..Ekk!

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Carpet pelangi tkdak..hehe..of coz Sara cita punya lebih2 lagi kak Ieda..Kak Ieda tunggu jer..

wirajiwa said...

Bertapa indahnya dunia ini jika manusia hanya tahu berkasih sayang antara satu sama lain.
Tiada kemarahan, tiada kebencian dan pastinya manusia tidak akan beriri hati dan berkhianat sesama sendiri.

"voice from wirajiwa"

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

Wirajiwa..mendalam nya maksud u..tapi Sara suka kata-kata u..betul2 dari dalam jiwa..thanks yer..appreciate that..

Akmar Ramli said...

hi kak sara..

i will always pray for ur happiness k..
harap kak sara jumpe lelaki yg bleh di buat suami.ramai lg kat luar sana lelaki yg baik..
yg penting kak sara jgn lupe slalu doakan agar dpt lelaki yg beriman & soleh utk dijadikan suami..bile jodoh kak sara da smpai, kak sara akan tau melalui gerak hati kak sara..tunggu j..hehe ni gara2 byk sgt bce novel la nih..haha..take care.. ;)

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

hi Purple..thanks yer..betul kata Purple..wat masa nie tkderlagi yg wat akak yakin ngan dia..akak pun rasa satu ari pasti ada guy yang akan wat akak gerak hati terima dia..InsyaAllah..

Aril Lanang said...

mudah2an ditemukan jodoh dipanjangkan usia...dimurahkan rezeki..nanti leh la sya sponsor karpet merah VVIP tu..:-)

Post a Comment

okies!!tulis je apa nak ditulis kat bawah nie!!

Be My Followers

Chat With Me

 
;