Wednesday, August 26, 2009

UDANG SOS, DAGING BAKAR, KERABU MANGGA

Hari ni menu keluarga aku untuk berbuka puasa ialah Daging Bakar, Udang Sos Sedap Rasa dan Kerabu Mangga atau orang utara panggil Kerabu Pelam..yang paling best Daging Bakar dan Udang Sos nie buatan aku dan adik laki aku cuma Kerabu Mangga jer beli kat luar..saja cuba buat daging bakar..aku cume tolong adik aku coz aku sibuk masak Udang Sos..Napa aku kasi nama Udang Sos Sedap Rasa coz aku guna perencah Sedap Rasa dari Knorr...

Sedapnya Udang Sos aku tak payah cita la sampai adik aku berebut nak udang tu..rasa seronok bila apa kita masak orang berebut nak makan..tandanya sedap la tu...nak masak pun senang jer..tapi Daging Bakar paling lama masak...sampai lenguh belakang badan aku..ikut malas nak tolong tapi kesian pulak adik aku sorang nak buat..paham-paham je la klu laki dok kat dapur..habis bersepah kang dapur tu..

SELAMAT BERBUKA PUASA DAN SELAMAT BERSAHUR



5 meletops dah komen! :

IxoR@ said...

IxoRa ssuka semua jenis masakan yg berasaskan udang....nampak sedap. Nasib baik dah selesai berbuka ni....

;D

~akukahmilikmu~ said...

wah..berjaya Ixora..udang nie reka sendiri..tetiba tgk ada udang..apa lagi...masak la..

Abg Din said...

Itu belom tgk abgdin bersilat kat dapur....haa....jgn sangka abgdin pun pandai masak tau......

eh...tetiba je....

~akukahmilikmu~ said...

aik..tkper abd din..jom kita beradu masak tgk..

Minah Kiwi said...

sedapnya resipi berbuka nie.. memang menambat selera minah kiwi betul la uollss

Post a Comment

okies!!tulis je apa nak ditulis kat bawah nie!!

Be My Followers

Chat With Me

 
;