Monday, February 22, 2010

❤MALAM PERTAMA JAMIL & AYU❤


Alkisah, seorang pemuda bernama Jamil, berasal dari Benut, Pontian. Keluarganya hanyalah keluarga sederhana. Ayahnya bekerja sebagai tukang jahit dikampungnya. Kerana kegigihannya, Jamil berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke UTM walaupun dengan perbelanjaan seadanya.

Semasa semester 3 di kampus, Jamil jatuh hati pada seorang gadis bernama Ayu Sofea, juga pelajar di fakulti yang sama. Ayu adalah putri seorang tokoh korporat ternama di daerah Johor Bahru dan juga keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk saling mencintai.

Ayah Ayu yang mengetahui putrinya begitu mencintai pemuda dari keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora cinta putrinya. Maka setelah keduanya lulus, pernikahan keduanya pun dilakukan dengan meriah. Pesta besar-besaran diadakan untuk mengiringi pernikahan Jamil & Ayu.. Ayah Jamil yang tak punya banyak harta, hanya dapat memberikan bantuan sumbangan pakaian,langsir, sarung bantal, yang semuanya dibuat dan dijahit sendiri khas untuk pernikahan anaknya..

Bahagiakah Ayu bersanding dengan Jamil ?????


Ternyata kebahagiaan mereka tidak berlangsung lama. Tibalah saatnya malam
pengantin. Mereka berduapun masuk ke kamar pengantin dengan bahagia.Namun, ketika Jamil membuka pakaiannya dan hanya memakai seluar dalam,tiba-tiba Ayu berteriak dengan kuat, sebelum pengsan tak sedarkan diri. Jamil masih dalam kebingungan dan tidak tahu kenapa isterinya histeria dan pengsan. Dilihatnya seluar dalam yang dipakai.
Aduh!!! Jamil lupa yang seluar dalam itu dijahit oleh ayahnya, dibuat dari kain bekas bungkus tepung gandum. Di tengah seluar dalam itu masih terpampang
jelas tulisan,”BERAT BERSIH 25 KG” .
Sudah tentu Ayu terus pengsan melihatnya. Ayu tidak dapat membayangkan seberapa besar 'isinya' dengan berat sebegitu.

p/s ~ aku tak pasti sapa yg sengal..Ayah Jamil yang buat underwear guna kain bekas bungkus tepung gandum @ Ayu ex-student & kerabat raja yang terexcited tgk 'BERAT BERSIH 25 KG' nih??




28 meletops dah komen! :

zulhilmi bdk blur said...

sgt berat..
camne bleh jd berat tah..
haha

sya said...

haha.apelah. (:

Billet-DOux said...

aiyark.. sis! 18 up.. uweeek..

Billet-DOux said...

aiyark.. sis! 18 up.. uweeek..

Hazzy Ishak said...

hahaduih!!

Mknace said...

:) :) :) sharing is power
gilak gilak.. hahaha

kiki lala said...

hihihi...lawak punya
citer...

Afida Anuar said...

Adoila...macang macang..

jejaka anggun said...

best apa berat2...
susah sikit nak pikul. ahaks!

jane said...

hahahahhah'sengal

HEMY said...

yg berat tu mungkin bulu nye saje..ekekeke

nama saya aslina said...

bersembur2 gelak...chettt~~~!!! hahaha...

Ms.Independant said...

mak aiyh!beratnye!
hahaha

:P

♥akukahmilikmu®♥ said...

Zulhilmi ~ tu sume salah underwear tu..Ayah Jamil teramat kreatif..elok masuk Project Runway jer..sure menang..

♥akukahmilikmu®♥ said...

Sha ~ jgn salahkan sis...

♥akukahmilikmu®♥ said...

Billet ~ napa Billet muntah nih????

♥akukahmilikmu®♥ said...

Hazzy ~ hahaduiih.aigooo...

♥akukahmilikmu®♥ said...

Mknace ~ bukan Sharing is Caring ker?dah tukar erk...

♥akukahmilikmu®♥ said...

Kiki ~ saja nk hiburkan folowers sis..

♥akukahmilikmu®♥ said...

Adila ~ macang2...mcm buah macang..

♥akukahmilikmu®♥ said...

Jejaka ~ ada ker yg berat bersih 25 kg..

♥akukahmilikmu®♥ said...

Jane~ mmg sengal..

♥akukahmilikmu®♥ said...

Hemy ~ maybe thats rite..bulu jer dah berat..

♥akukahmilikmu®♥ said...

Hemy ~ maybe pasal tu Ayu histeria..

♥akukahmilikmu®♥ said...

Aslina ~ bersembur tkper lagi..Sara siap berguling2 gelak..

♥akukahmilikmu®♥ said...

Mrs.Independent ~ teramat berat dari luaran dalaman tk berat sgt kot..

teratakindah said...

ish3..berat tuuu....hehee bahaye btl mlm pertama bertukar menjadi mlm ngeri...wahaha

♥akukahmilikmu®♥ said...

Teratak Indah ~ hi..nice to meet u..ngeri skit jer..jgn fobia dah ar..

Post a Comment

okies!!tulis je apa nak ditulis kat bawah nie!!

Be My Followers

Chat With Me

 
;