Saturday, August 1, 2009

WELCOME AUGUST @ OGOS

Selamat datang bulan Ogos..pagi nie aku sambut bulan Ogos dengan turunnya hujan yg sangat lebat...ari nie jugak bermula keja aku untuk buat paper work..aku bercadang nk buka butik pakaian untuk orang muda yg sukakan fesyen indie..InsyaAllah..so aku perlu wat kertas keja..aku plan nk mohon dengan TEKUN..kebetulan aku ader kawan yg keje di TEKUN..aku penah tanya di MARA tapi byk sgt la kerenah diorang..rimas kadang-kadang..org luar senang jer berbisnes tapi kaum sendiri main tarik tali, acuh tk acuh..mcm mana anak melayu nk berjaya klu dapat institusi kewangan mcm nie..mau tk pinjam ALONG..sume gara-gara kerenah birokrasi yg terlalu menyampah nk dgr...kecoh ALONG wat hal, baru la sibuk nk kata"JGN PINJAM DENGAN ALONG"..byk institusi kewangan ader untuk beri pinjaman..

Aku penah apply dgn Kementerian Belia Sukan(KBS)..nie masa kementerian tu dibawah DATO AZALINA OTHMAN..bkn main iklan "KAMI BUKAN ALONG,CUMA NAK TOLONG"..Kelentong ader la..cita kata pinjaman diberi untuk yg ingin memulakan perniagaan dan membesarkan perniagaan..nie kes di Utara la..tempat lain aku tk tau..Aku pergi dekat cawangan Negeri dia la..jumpa sorang pegawai nie..bila ditanya korang tau apa dia kata"KAMI TAK BERI PINJAMAN PADA YG NK MULAKAN PERNIAGAAN"!!!apa cita nie?aku wat untuk besarkan perniagaan..aku kata bermula di rumah..kedai dh ader..sewa dah bayar..cuma nk loan sebagai modal nk beli stok..Dia kata"AWAK MULAKAN DULU PERNIAGAAN"..aku kata "MACAM MANA NK MULAKN PERNIAGAAN KLU TKDER MODAL NK BELI STOK..MODAL YG ADER BYR SEWA KEDAI APA SUME..BUKAN BYK NK PINJAM PUN..KLU ADER MODAL BYK, TK DER LA NK DATANG JAUH-JAUH NK WAT PINJAMAN!"

Paper work aku bkn cikai punya paper work..paper work aku dibuat oleh org yg mmg expert..abg ipar pada kawan aku..last aku balik aku teruskan dengan bisnes online aku..kali nie aku nk cuba TEKUN pulak..aku pun tk penah apply TEKUN lagi..arap pegawai TEKUN akan bersikap TEKUN..




0 meletops dah komen! :

Post a Comment

okies!!tulis je apa nak ditulis kat bawah nie!!

Be My Followers

Chat With Me

 
;